update 5 juni

Beste allen,
We hebben een goede dag gehad met elkaar!
In de Dag Vandaag hebben we gesproken over voetbal: hoe kan het dat het zo’n populaire sport is en er zoveel geld mee verdiend kan worden?
Ook was er een filmpje over een alligator die kwam picknicken. dit leidde tot een gesprek over de moerassen van Florida: De Everglades.
Zou jij daar durven wonen?
Onze filosofie vraag was: Bestaan domme baby’s?
Al snel rees de vraag: hoe kun je dat testen? Bestaan er dan ook slimme baby’s?
Enkele dames wisten te vertellen dat baby’s een ontwikkelingsvoorsprong kunnen hebben…
Volgende week dinsdag zal Corné meedoen aan de finale van de W4 kangoeroe wedstrijd. Zet hem op Corné, wij zijn trots op jou!
1. Kerkgeschiedenis
Onze verhalen spelen zich af aan het begin van de 17e eeuw in Schotland en Engeland. Koning Jacobus dwingt de mensen tot het geloven in het Anglicaanse kerksysteem. De eerste pelgrims vertrekken naar Nederland en later naar De V.S. We hebben de vergelijking getrokken naar vluchtelingen in de moderne tijd. Waarom vlucht je? Hoe voel je je dan?
2. Zelfstandig werk:
Wederom had iedereen heel hard gewerkt! Onze evaluatie vragen waren:
1. Hoelang heb je gewerkt aan de taak?
2. Bij welke vraag ben je door de leerkuil gegaan?
3. Hoe kwam je uit de leerkuil?
3. Project: Rembrandt van Rijn
Onze les van vandaag ging over de vele zelfportretten van Rembrandt. Hij heeft er meer dan 80 gemaakt! Hij deed dit om emoties te leren schilderen. Ook hebben we een tutorial van de meester zelf gekeken over het opstarten van een portret. We hebben onze overbuurman of buurvrouw geschetst. Over twee weken gaan we beginnen met schilderen op de manier van Rembrandt: van donker naar licht.
In groepjes hebben we gewerkt aan ons eigen leerdoel.
Volgende week woensdag, 12 juni, gaan we naar het Rembrandthuis, in Amsterdam.
We vertrekken om 8. 00 uur vanaf station Lunteren! Dus niet op school!
We hopen terug te zijn om 12.30 uur. 
De leerlingen die een OV hebben moeten deze niet vergeten. 
4. Het werk voor op school op een rij: 
– Rekentijger blz 25 en 26
– Denken  over Taal: hoofdstuk 28
– Leeskraker: 13
– Classroom-opdrachten checken en inleveren